Nouzový stav v Pečovatelské službě

Informace pro klienty PEČOVATELSKÉ SLUŽBY MĚSTA ML.BOLESLAV, p.o.

Dle Usnesení vlády České Republiky ze dne 12.10.2020 mají všichni klienti při poskytování terénních sociálních služeb povinnost nosit roušku i u sebe v domácnosti a povinnost informovat o onemocnění nemocí COVID-19, že jsou v karanténě nebo byli v rizikovém kontaktu.

Po dobu nouzového stavu může poskytovatel omezit sociální služby v takové míře, aby nedošlo k ohrožení života a zdraví osob. K omezení poskytování sociální služby přistoupí poskytovatel v případě nedostatečného personálního zajištění. Daná opatření mají zajistit bezpečnost klientů a pracovnic sociálních služeb při výkonu jejich povolání.
Děkujeme za dodržování daných opatření.

Informace k prevenci onemocnění COVID-19 („koronavirus“)

Jistě jste všichni zaznamenali, že v současné době je celý svět znepokojen šířící se nákazou koronavirem. Bohužel i v naší republice je již několik nakažených osob a přestože pevně doufáme, že nás všech se nebezpečí vyhne, musíme být připraveni na situaci, že někdo z Vás, nebo z našich pracovníků sám onemocní nebo se dostane do styku s nakaženou osobou a bude mu nařízena karanténa.

Informace o tomu, jak se onemocnění projevuje, jak se chránit a jak bude ovlivněno poskytování pečovatelské služby, pokud dojde k nařízení karantény u klienta, nebo u pracovníků pečovatelské služby. Chránit se musíme všichni.

Jak bude probíhat poskytování služby u klienta, kterému byla nařízena karanténa

Péče bude poskytována pouze klientům, kterým nemůže péči zajistit rodina a to v nezbytném rozsahu:

  • s klientem je projednán způsob poskytování péče během jeho karantény. Péče nemůže být poskytována, pokud klient s mimořádným režimem (rozsah péče, používání ochranných prostředků, používání dezinfekce) nesouhlasí
  • s klientem je projednán způsob poskytování péče během jeho karantény. Péče nemůže být poskytována, pokud klient s mimořádným režimem (rozsah péče, používání ochranných prostředků, používání dezinfekce) nesouhlasí
  • jsou zajišťovány základní úkony – strava – dovoz obědů a nákupy, nezbytná osobní hygiena, zajištění nezbytných léků, základní nezbytný úklid, pochůzky
  • nejsou poskytovány úkony velký úklid, doprovody, pedikúry, dovozy
  • kde je to možné, je dovoz obědů prováděn bez kontaktu s klientem (výměna jídlonosičů u dveří), obdobně jsou zajišťovány nákupy jako samostatný úkon
  • manipulace s jídlonosičem je prováděna v rukavicích, jídlonosič je převážen odděleně od ostatních jídlonosičů a je samostatně myt a dezinfikován
  • úkony péče jsou prováděny v ochranných prostředcích (respirátor, ochranné brýle, rukavice, jednorázový oblek)
  • na použité ochranné prostředky má poskytovatel speciální box na nebezpečný odpad, který je umístěn v bytě klienta u vchodových dveří. Likvidaci nebezpečného odpadu zajistí poskytovatel
  • při odchodu z domácnosti klienta si pracovník důkladně opláchne ruce dezinfekcí
  • prádlo je do prádelny převáženo ve speciálních uzavíratelných nepropustných pytlích (např. vakuovací pytle). Manipulace s prádlem probíhá odděleně od ostatního prádla a za použití ochranných prostředků. Na praní je používán speciální prášek na prádlo s dezinfekčním účinkem, nebo jiný dezinfekční prostředek. Kde je možná vyvářka, prádlo se pere na 90 stupňů, jinak minimálně na 60 stupňů. Z těchto důvodů není po dobu karantény práno prádlo jemné a choulostivé na vysoké teploty. Po vyprání prádla je celý prostor prádelny důkladně vydezinfikován. Rovněž jsou vydezinfikovány pytle na špinavé prádlo. Čisté prádlo je zabaleno pro převoz do mikrotenových pytlů.
  • na nákupy jsou používány jednorázové nákupní tašky (papírové nebo igelitové), které budou zakoupeny společně s nákupem.

Kde získáte další informace

Státní zdravotní ústav: 724 810 106, 725 191 367 Doplňující dotazy lze volat na linku Callcentra středočeské záchranky – 800 888 155

X
X